Waskemeer 3 in tweede helft onderuit tegen koploper

Waskemeer 3 in tweede helft onderuit tegen koploper Na een onderbreking van drie weekenden kwam Waskemeer 3 zaterdag in actie tegen Donkerbroek. Waar vele wedstrijden in de regio werden afgelast in verband met de vele regen van de afgelopen dagen had de consul van Donkerbroek het speelveld op sportpark Ontwijk wel als bespeelbaar beoordeeld. De thuisploeg draait een goed seizoen en was vooraf met 28 punten uit 12 gespeelde wedstrijden de lijstaanvoerder van de competitie. Eerder in het seizoen wist Donkerbroek in Waskemeer een enigszins geflatteerde 0-2 zege te boeken. Op een zwaar bespeelbaar veld op sportpark Ontwijk begonnen beide teams aan de wedstrijd. De eerste grote kans was voor de thuisploeg. Een hard schot in de lange hoek werd door een katachtige redding van Jesse via de paal door hem verwerkt tot corner. Enkele minuten later vertolkte Jesse wederom een hoofdrol toen hij een schuiver in zijn handen pakte. Een speler van Donkerbroek dacht de bal te kunnen onderscheppen en haalde vol door op Jesse terwijl deze de bal al klemvast tegen zijn lichaam had. Dit resulteerde in enige consternatie en uiteindelijk een terechte gele kaart voor de dader van Donkerbroek. Ook de groenhemden lieten zich niet onbetuigd. De trukendoos ging bij Age en Jenne bij tijd en wijlen open en maakte dat Waskemeer enkele malen gevaarlijk voor het doel van Donkerbroek kwam. Uit fraaie actie van Richard op de achterlijn volgde een voorzet die helaas niet bij een medespeler terecht kwam. Daarnaast werd Waskemeer enkele malen gevaarlijk door verre ingooien van Anno, welke in het strafschopgebied diverse malen tot hachelijke situaties leidde. De grootste kans voor Waskemeer in de eerste helft kwam op naam van Herbert, maar zijn kopbal uit een corner van Jenne eindigde in de handen van de keeper. De eerste kans in de tweede helft kwam op naam van Jordy. Een voorzet vanaf de rechterflank eindigde bij de tweede paal en werd door hem vol op de pantoffel genomen, maar zijn schot eindigde in het zijnet. Uit de tegenstoot die volgde wist Donkerbroek op voorsprong te komen. Een voorzet vanaf de zijkant ging aan diverse Waskemeer spelers voorbij en werd uiteindelijk beheerst binnengeschoten door de spits. Uit een identieke situatie enkele minuten later wist Donkerbroek wederom tot scoren te komen. Waar menig toeschouwer dacht dat de thuisploeg de buit hiermee al binnen had bleef Waskemeer knokken voor de aansluitingstreffer. Uit een toegekende vrije trap na een overtreding op Richard wist Jenne dreigend te worden, maar zijn schot zeilde net over de kruising. Een fraaie steekbal van Jenne op Herbert kon door laatstgenoemde niet gecontroleerd worden, waardoor een goede kans aan hem voorbij ging. Uit een corner in de slotfase ontstond een flipperkast situatie voor het doel van Donkerbroek, maar een schot van Fokke werd gepareerd door de keeper en een tweede schot van Robin werd door een verdediger van de lijn gekopt. In de laatste minuten kwam er nog een enorme hagelbui op de beide teams neer, waardoor de scheidsrechter van dienst geen extra tijd bij telde en de eindstand op 2-0 voor de thuisploeg bepaalde. Ondanks de nederlaag zijn er voldoende aanknopingspunten voor coach Rolf Stuiver voor het restant van de competitie. Met name het feit dat de groenhemden ook na de 2-0 achterstand bleven knokken tot het einde zal hem tevreden stellen. Met iets meer fortuin was er wellicht wat te halen geweest in Donkerbroek, maar over de gehele wedstrijd bekeken bleven de punten verdiend achter op sportpark Ontwijk. Volgende week staat voor de Waskemeer de thuiswedstrijd op het programma tegen Blue Boys. In Nij Beets werd in een spectaculair duel met 3-3 gelijkgespeeld. De Blue Boys bezetten met drie punten meer dan de groenhemden plek 8 op de ranglijst. Het belooft daarom een spannende wedstrijd te worden! Op sportpark ’t Ald Leger zal om 13:00 worden afgetrapt.
Uitslagen
08/10 Waskemeer 3 Drachtster Boys 5 2 - 3