Waskemeer 3 verslaat VEV'67 met 2-3

Waskemeer 3 verslaat VEV'67 met 2-3 Na een vrij weekend doordat de thuiswedstrijd tegen ACV werd afgelast stond afgelopen zaterdag voor Waskemeer 3 de uitwedstrijd tegen VEV'67 op het programma. De gastheer bungelt in de staart van de ranglijst door uit drie gespeelde wedstrijden enkel een schamel punt te hebben vergaard. De manschappen van Rolf Stuiver wisten in hun laatst gespeelde wedstrijd de volle buit veilig te stellen in Frieschepalen tegen RWF door met 2-3 te winnen. Deze uitslag in combinatie met het behaalde gelijkspel in Nij Beets tegen Blue Boys maakt dat Waskemeer 3 een puntentotaal heeft van 4. Volgens de bookmakers was Waskemeer 3 daarom op voorhand de favoriet. Echter wist VEV'67 in haar drie gespeelde duels al 8 keer tot scoren te komen en gingen de twee verliespartijen verloren met slechts één doelpunt verschil. Kortom, eenvoudig zou het niet gaan worden.

Om 15:00 werd de wedstrijd in gang gezet door Herbert Golsteijn op sportpark Oostindië. Waskemeer kende een bliksemstart want de wedstrijd was nog maar enkele minuten onderweg of de 0-1 stond al op het scorebord. Herbert Golsteijn kreeg de bal aangespeeld in het strafschopgebied en wist deze te controleren en uitstekend terug te leggen op Niels Schievink. Deze wist met een verwoestende uithaal de keeper volledig kansloos te laten. Enkele minuten later was het wederom raak. Ditmaal was het teamtopscoorder Gijs Vonk die zijn naam op het wedstrijdformulier wist te zetten. Een diepe bal van achteruit werd verkeerd ingeschat door de verdediging van de thuisploeg, waarna Gijs Vonk dit buitenkansje oog-in-oog met de keeper wist te benutten. Zoals al zo vaak dit seizoen was hij daarmee wederom waardevol voor zijn ploeg en nam daarmee zoals het een waar aanvoerder betaamt zijn team op sleeptouw. Naarmate de wedstrijd vorderde kwam VEV'67 beter in de wedstrijd en kreeg enkele kansen. Keeper Jesse van Vilsteren stond echter zijn mannetje, maar was kansloos op een fraaie uithaal van een meter of 20. Hierdoor zochten beide partijen de kleedkamer op met een 1-2 tussenstand.

Ook in de tweede helft hadden de groenhemden het betere van het spel. De ervaren Roelof Reinders werd enkele malen in stelling gebracht om het doel van VEV'67 onder vuur te nemen, maar deze kansen waren niet aan hem besteed. Ook een kopbal van Herbert Golsteijn trof geen goal. VEV'67 wist zelf geen grote kansen te creëren, maar wist uiteindelijk toch met enig fortuin de gelijkmaker te produceren. De wind kreeg vat op een lange bal van achteruit, waarna deze precies voor de voeten van een speler van de thuisploeg kwam. Deze wist de bal met een wippertje over de uitgekomen Jesse van Vilsteren te krijgen en daarmee het net te vinden. De groenhemden gaven zich echter nog niet gewonnen en bleven de aanval zoeken. Deze aanvalslust werd uiteindelijk beloond. Na een overtreding op de rand van het strafschopgebied werd door de scheidsrechter van dienst terecht een vrije trap toegekend aan Waskemeer. Niels Schievink nam plaats achter de bal en wist zijn huzarenstukje uit de eerste helft keurig over te doen en schoot de bal kiezelhard tegen de touwen. In de slotminuten van de wedstrijd begon VEV'67 aan een alles-of-niets offensief. Hiermee ontstond achterin ruimte voor de groenhemden, die door Hendrik Haaisma werd benut. Hij wist de buitenspelval te ontwijken en de bal beheerst binnen te schieten, maar de vlagger was het hier niet mee eens en gaf het vlagsignaal voor buitenspel. Tot een ieders verbazing honoreerde de scheidsrechter dit onterechte vlagsignaal en keurde de treffer af. In de slotminuut gooide VEV'67 de ballen nog enkele malen hoog voor de pot in de hoop op een gelijkmaker, maar dit bleek ijdele hoop en uiteindelijk floot de scheidsrechter voor het einde.

Door de tweede overwinning op rij heeft Waskemeer zich met een vierde plaats gemeld in de top van de ranglijst. Na het verlies in de eerste competitiewedstrijd tegen ONR 4 zijn de manschappen van Rolf Stuiver inmiddels 3 wedstrijden ongeslagen. Volgende week zal er wederom afgereisd worden naar Leek. Ditmaal zal er om 14:30 gespeeld worden tegen TLC. Waskemeer 3 zal alles in het werk stellen om na RWF en VEV'67 ook TLC toe te voegen aan de zegekar!

Uitslagen
08/10 Waskemeer 3 Drachtster Boys 5 2 - 3