Waskemeer 3 verliest wederom in Roden van ONR

Na de verloren streekderby van vorige week, waarbij Donkerbroek op sportpark ’t Ald Leger met een 0-2 zege huiswaarts keerde, stond voor Waskemeer 3 wederom een lastig potje op het programma. Voor de tweede maal dit seizoen moest er namelijk afgereisd worden naar Roden, alwaar ONR de tegenstander was. Waar eerder de degens gekruist werden met ONR 4 werd nu gespeeld tegen het vijfde elftal van ONR. De groenhemden bewaren geen goede herinneringen aan het eerdere bezoek aan sportpark Oranje. In september werd de openingswedstrijd van de competitie namelijk met 5-2 verloren van ONR 4. Met name het feit dat Waskemeer ging rusten met een 0-2 voorsprong maakt dat de groenhemden een nare nasmaak hebben overgehouden aan de wedstrijd. Sindsdien werd de stijgende lijn ingezet en uit de vier daaropvolgende wedstrijden werden tien punten vergaard. De laatste twee duels tegen de nummer 1 en 2 van de competitie (Gomos en Donkerbroek) gingen echter verloren. Kortom, om de aansluiting te blijven houden bij de subtop moest er gewonnen worden. Onder het motto ‘een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen’ reisde Waskemeer daarom met een goed gevoel af naar het esdorp Roden. Waskemeer begon in de volgende opstelling aan de wedstrijd:

Jesse van Vilsteren

Jenno de Boer   Fokke v/d Wal   Tjado Rinzema

Rolf Stuiver   Age Visser Jenne Looij   Jordi Akker

Jort Hut Herbert Golsteijn Gijs Vonk (C)

Wisselspelers: Hendrik Haaisma, Roelof Reinders & Joost van Burgsteden

Om 13:30 begonnen beide teams op veld C aan de wedstrijd. De beginfase begon van beide zijdes aftastend, wat het spel in de eerste minuten voor de neutrale toeschouwer niet ten goede kwam. Langzamerhand groeiden beide teams in de wedstrijd en werden enkele malen dreigend. Het verdedigende blok onder leiding van laatste man Fokke v/d Wal gaf echter weinig weg. ONR wist met hun rappe vleugelspeler er enkele malen gevaarlijk door te komen, maar doelman Jesse van Vilsteren hoefde geen redding te verrichten. Dit was het wel geval bij een scrimmage voor het doel, waarbij hij zijn team met een uitstekende reflex op de been hield. Ook de groenhemden waren enkele malen dreigeind via o.a. een kopbal van Herbert Golsteijn en de mee opgekomen Rolf Stuiver. De inzet van laatstgenoemde verdween echter in het zijnet. Uiteindelijk was het Gijs Vonk die zijn team aan de leiding wist te brengen. Jordi Akker wist Gijs Vonk middels een gevoelige steekbal alleen voor de keeper te zetten, waarna hij de bal vol op de pantoffel nam. De keeper was niet bij machte om deze inzet te keren. De thuisploeg was hierna even van slag en Waskemeer kon het initiatief naar zich toe trekken. Jenne Looij strooide op het middenveld met mooie passes en wist daar menig maal gevaar mee te stichten. Tien minuten voor het rustsignaal kwam Waskemeer op een 0-2 voorsprong. Wederom was het de tandem Jordi Akker – Gijs Vonk die betrokken was bij het doelpunt. Jordi Akker wist de achterlijn te halen en de bal met een uiterste krachtsinspanning strak voor te geven. Met een lichaamsschijnbeweging stuurde Gijs Vonk zijn directe tegenstander het bos in en kwam voor zijn man, waarna hij de bal beheerst binnen wist te schieten. De topscoorder van Waskemeer 3 toonde daarmee zoals al zo vaak dit seizoen zijn waarde voor het team. ONR wist vlak voor rust nog eenmaal gevaarlijk te worden met een afstandsschot, maar deze zeilde rakelings over de deklat. Hierdoor gingen beide teams met een 0-2 tussenstand aan de thee. In de tweede helft gebeurde er verder weinig noemenswaardigs: eindstand 5-2 voor ONR. Door deze derde opeenvolgende nederlaag is Waskemeer afgezakt naar de zesde plaats op de ranglijst. Coach Rolf Stuiver is echter nog niet in paniek en de voltallige spelersgroep heeft het vertrouwen in hem uitgesproken. Om het tij te keren en de weg omhoog in te zetten is een overwinning volgende week echter noodzakelijk. Dit zal dan in eigen huis moeten gebeuren tegen LTC, die momenteel de derde plaats bezet. De Assenaren hebben hun laatste vier wedstrijden weten te winnen en zullen met vertrouwen naar Waskemeer afreizen. Aan de groenhemden de taak om deze zegereeks te stoppen en de punten in eigen huis te houden. De aftrap staat gepland om 13:00.
Uitslagen
08/10 Waskemeer 3 Drachtster Boys 5 2 - 3