Saturday 29 October 2022 15:15
tegenstander
Halbert van der Veen

Waskemeer 5 speelt met 1-1 gelijk tegen Boornbergum

Na de eclatante bekerzege van vorige week in Leeuwarden tegen Blauw Wit '34, waar door twee doelpunten van sterkhouder Wolter Jan Boonstra met 0-2 gewonnen werd, stond dit weekend weer een wedstrijd in competitieverband op de planning. Hierbij werd in eigen huis aangetreden tegen de mede-groenhemden van Boornbergum. Zowel Waskemeer als de gasten uit  'Boarnbats' waren op voorhand terug te vinden in de middenmoot met twee overwinningen en een nederlaag. Alles om voor te spelen dus dit weekend tegen een directe concurrent! Coach Rolf Stuiver kon ten opzichte van vorige week beschikken over een complete selectie met wederom een karrenvracht aan ervaring aan boord. Meest in het oogspringende naam uit de selectie was Taeke Stoker. Nadat hij de gehele jeugdopleiding binnen de club had doorlopen is hij enkele jaren uit beeld geweest op het veld maar was hij geregeld als supporter op de club aanwezig. De lokroep om zelf een balletje te trappen kwam echter weer bovendrijven en nadat hij enkele trainingen had meegedaan was het moment daar om als kind van de club zijn rentree te maken in het groen-zwarte tricot. Met een selectie van 16 man hadden de manschappen van Rolf Stuiver vijf man als fitte wissels achter de hand; iets wat later in de wedstrijd geen overbodige luxe bleek te zijn.

Om stipt 15:15 begonnen beide teams onder leiding van scheidsrechter Ynze de Wit aan de wedstrijd. De groenhemden, ditmaal gekleed in de klassieke zwarte uitshirts, begonnen goed aan de wedstrijd. Dit resulteerde in de eerste helft in een aantal goede mogelijkheden waaruit helaas niet gescoord werd. Na een kwartiertje alles gegeven te hebben was de accu bij Taeke Stoker toe aan een oplaadronde waardoor hij het veld verliet en vervangen werd door Age Visser. Achterin stond de verdediging onder leiding van het centrale duo Rolf Stuiver en Sietze Keuning als een huis en werd vrijwel niks weggegeven. Grootste kans in de eerste helft kwam op naam van Halbert van de Veen die op een meter of vijf van de goal een rollertje produceerde die eenvoudig door de keeper opgeraapt kon worden. De tweede helft kende een ander spelbeeld. Boornbergum was nu geregeld op de helft van Waskemeer te vinden. De rappe linksvoor van de gasten was een plaag voor de verdediging maar werd middels enkele fraaie corrigerende verdedigende acties vakkundig afgestopt. Echte honderd procent kansen wist Boornbergum niet te creëren; echter waren het toch de gasten die op een 0-1 voorsprong wisten te komen. Een zondagsschot vanaf een meter of dertig werd door de linksmidden met een zwabberschot in de kruising gedropt. Lang konden de gasten niet van deze voorsprong genieten aangezien de stand enkele minuten later weer gelijk getrokken werd. Het was Halbert van der Veen die zijn team op sleeptouw nam en de bal vanaf een meter of vijfentwintig vakkundig en bekeken in de verre hoek wist te plaatsen buiten het bereik van de keeper. De thuisploeg werd verder in de tweede helft geteisterd door een ware blessuregolf, want gaandeweg de wedstrijd greep de ene na de ander speler naar z'n lies, hamstring of een andere spier. De meest in het oogspringende blessure kwam op naam van Taeke Stoker. Zijn accu was weer voldoende bijgeladen om voor de tweede maal zijn opwachting te maken in het team en daarmee een geblesseerde teamgenoot uit de brand te helpen. Deze wisseling van de wacht was echter van korte duur. Na welgeteld dertig seconden was het namelijk Taeke zelf die last kreeg van een spierblessure en hierdoor noodgedwongen het strijdtoneel wederom moest verlaten. In het restant van de wedstrijd trokken de resterende veldspelers het gelijkspel op het tandvlees over de streep waardoor een zwaarbevochten punt toegevoegd kon worden aan het puntentotaal.

Na afloop van de wedstrijd was de eensgezinde conclusie van het team dat maar één iemand met de man of de match titel aan de haal kon gaan. Uiteraard kwam hierbij Taeke Stoker uit de koker aangezien hij in zijn vijftien en een halve gespeelde minuut een onuitwisbare indruk heeft weten achter te laten en heeft laten zien dat hij weer terug is op de Waskemeerse velden. Aangezien een staand interview gelet op de blessure niet verstandig leek is het interview zittend afgelegd in de intieme setting van de Grutte mar. Hier kreeg hij bij monde van Rolf Stuiver de vragen voorgelegd.

Het resultaat van dit diepte interview is hieronder te bekijken. De wedstrijdfoto's zijn door Jaco Jonkman gemaakt.

Uitslagen
27/05 Waskemeer 5 Graaf Willem II VAC 5 3 - 4