Dames 3 klimmen dankzij overwinning naar 3e plaats!

Dames 3 klimmen dankzij overwinning naar 3e plaats! Gisterenavond stond in de damesdorpencompetitie het thuisduel van Waskemeer dames 3 tegen v.v. Gorredijk op het programma. In verband met de winterse temperaturen was het hoofdveld in Waskemeer erg hard en zodoende afgekeurd. In samenwerking met de tegenstander werd besloten om het duel op het kunstgrasveld in Gorredijk te spelen. Op voorhand een belangrijk duel, aangezien de dames bij een overwinning naar de derde plaats konden klimmen. Bij een nederlaag zou Gorredijk de zevende plaats op de ranglijst van Waskemeer overnemen. Na 90 minuten spelen werd een verdiende 1-2 overwinning voor de groenhemden geboekt, waarbij Christianne Roffel tweemaal doel trof. Onder leiding van scheidsrechter Keuning werd om 20:00 uur afgetrapt op het kunstgrasveld van v.v. Gorredijk. In de eerste helft wist Christianne Roffel op aangeven van Mirthe de Vegt de score te openen voor Waskemeer. Overige doelpogingen troffen aan beide zijden geen doel, waardoor de kleedkamers werd opgezocht met een 1-0 voorsprong voor Waskemeer. Gorredijk wist in de tweede helft verdienstelijk terug te komen in de wedstrijd door de gelijkmaker aan te tekenen. De spanning duurde echter niet lang, aangezien Waskemeer binnen enkele minuten opnieuw op voorsprong wist te komen. Wederom scoorde Christianne Roffel op aangeven van Jannie Beijert. De dames van Waskemeer bleven goed voetballen, waarbij het enig fortuin mistte om de score uit te breiden, aangezien de keeper van Gorredijk, de paal en lat enkele malen het eindstation was van enkele gevaarlijke uitbraken. In de slotfase moest Mariëlle Hut nog eenmaal succesvol ingrijpen om de volle buit veilig te stellen. Al met al een verdiende overwinning voor de dames uit Waskemeer, welke Gorredijk zeer erkentelijk waren voor de ruil, zodat beide teams alsnog in actie konden komen. Maandag 26 maart 2018 staat het uitduel tegen Jubbega op het programma voor de dames 3. Om 20:00 uur zal er op sportpark ’t Heidefjild afgetrapt worden tegen de ongeslagen koploper (11 wedstrijden / 31 punten) in de damesdorpencompetitie. Foto afkomstig van www.damesdorpencompetitie.nl, welke gemaakt is tijdens het thuisduel tegen v.v. de Blesse.