Eerste driepunter voor JO8 een feit

Eerste driepunter voor JO8 een feit Afgelopen weekend kwam de talenten van de JO8 tweemaal thuis in actie. Op vrijdagavond werd gespeeld tegen buurman Donkerbroek, terwijl op zaterdag Veenhuizen op het programma stond. De wedstrijd tegen Donkerbroek stond in eerste instantie vorige week gepland, maar vanwege het dorpsfeest aldaar is de wedstrijd op verzoek van de gasten verplaatst naar de vrijdagavond. Ondanks het volle programma hadden coaches Tom Stellingwerf en Kim Groot er alle vertrouwen in dat de eerste driepunter van het seizoen dit weekend binnen gesleept zou worden!

Nadat het tactische strijdplan was doorgenomen begonnen de spelers op vrijdagavond om 17:30 aan de wedstrijd tegen Donkerbroek. Waskemeer was de bovenliggende partij en maakte de tegenstander het leven zuur met fraaie dribbels en goede verdedigende intercepties. Binnen het kwartier kwamen de groen-zwarten op een 2-0 voorsprong door twee mooie doelpunten van Joas. Ook de 3-0 was er één om in te lijsten, want Bernt schoot van afstand onder toeziend oog van z'n trotse vader de bal schitterend tegen de touwen. Donkerbroek liet zich echter niet kisten en maakte vlak voor de rust de aansluitingstreffer, waardoor met een 3-1 tussenstand de kleedkamer werd opgezocht. Ook na de rust had de JO8 het betere van het spel, maar Donkerbroek gaf zich niet zomaar gewonnen. Toch konden ze niet voorkomen dat Joas met een heuse hattrick de eindstand op 6-1 zette. Hierna was het tijd voor de penalty's en kon leidsman Ruben het definitieve eindsignaal geven!

Op zaterdagochtend was het tijd voor wedstrijd nummer 2 tegen Veenhuizen. Gedurende de wedstrijd bleek dat de gasten uit het gevangenisdorp net een maatje te groot waren. Ondanks het feit dat iedereen voor elkaar door het vuur ging en z'n stinkende best deed kon niet voorkomen worden dat de gasten met drie punten naar huis gingen. Dit kon de stemming echter niet drukken en na afloop kon er door de ouders en spelers teruggekeken worden op een succesvol weekend! Coaches Kim en Tom hebben er alle vertrouwen in dat het team klaar is voor de eerste competitiewedstrijd, die volgende week zaterdag gespeeld gaat worden op het eigen sportpark 't Ald Leger tegen Pelikaan S uit Oostwold. De aftrap vindt plaats om 8:45 en de spelers en technische staf hopen u te mogen begroeten om de JO8 te ondersteunen in de jacht op de eerste winst in de competitie!

Onderstaande wedstrijdfoto's zijn gemaakt door Jaco Jonkman