Kabouters glansrijk geslaagd voor hun kabouterdiploma

Kabouters glansrijk geslaagd voor hun kabouterdiploma De afgelopen weken is er op de vrijdagavonden door de kabouters fanatiek getraind op sportpark ’t Ald Leger. Onder begeleiding van opperkabouters Sinne Jonkman en Joost van Burgsteden werd er een trainingsprogramma afgewerkt waarbij wekelijks op andere kabouterskills werd getraind. Dit weekend kwamen alle oefeningen van de laatste weken samen, want op vrijdagavond werd het vv Waskemeer kabouterexamen afgenomen! Dit bestond uit een parcours op het hoofdveld waarin alle elementen van de afgelopen trainingen aan bod kwamen. Aan de kabouters de taak om te laten zien wat ze in hun mars hadden, met als ultieme beloning het vv Waskemeer kabouterdiploma en een heuse medaille! De training begon met een oefening waarbij alle kabouters met bal door een vierkant moesten dribbelen, waarbij ze opdrachten kregen van hun trainers. Deze opdrachten bestonden onder andere uit “zitten op de bal”, “rondje om de bal” en “voet op de bal”. Dit was voor iedereen appeltje eitje, met als logisch resultaat dat iedereen de eerste opdracht glorieus had doorstaan. De tweede oefening was tikkertje, waarbij alle kabouters omstebeurt de opdracht kregen om alle overige kabouters te tikken. Ook dit onderdeel werd door iedereen glansrijk uitgevoerd! De volgende opdracht was dribbelen met de bal over een uitgezet parcours, en het mag geen verassing zijn dat iedereen ook deze oefening met vlag en wimpel doorstond. Hierna was het tijd voor het laatste onderdeel van de training. Dit bestond uit voetbal-bowling, waarbij de kabouters elk 5 pionen moesten omschieten die stonden opgesteld in een bowling formatie. Tijdens het uitvoeren bleek dat de kabouters zich de afgelopen weken uitstekend hebben ontwikkeld, want waar iedereen hier tijdens de eerste training nog moeite mee had vlogen de pionen de coaches nu om de oren! Het moge dan ook geen verrassing zijn dat de coaches geen andere conclusie konden trekken dan dat alle kabouters cum laude zijn geslaagd voor hun kabouterexamen! Uit handen van de oppercoaches ontvingen ze hun officiële vv Waskemeer kabouterdiploma inclusief de bijbehorende kaboutermedaille. Hierna was het dan toch echt tijd om huiswaarts te keren, maar niet voordat er een groepsfoto was gemaakt. De afgelopen weken is duidelijk geworden dat de kabouteracademie van onze vereniging weer een nieuwe talentvolle lichting rijker is, wat natuurlijk veel goeds belooft voor de toekomst! In het voorjaar zal een nieuwe reeks van trainingen gaan beginnen; t.z.t. zal hierover nadere informatie volgen. Bij deze willen we alle kabouters en ouders bedanken voor hun enthousiasme en graag zien we iedereen weer terug in de lente! Onderstaande foto’s geven een leuke impressie van het kabouterexamen. Daarnaast zijn er ook foto’s te vinden van de training van de JO8 die eveneens op de vrijdagavond trainen!